Care sunt localitățile pe care le va traversa drumul expres Constanța–Tulcea: traseul aprobat include 14 localități.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Avizarea Varianta Finală pentru Drumul Expres Constanța – Tulcea

A fost avizată varianta finală a drumului expres care leagă Constanța de Tulcea, acesta având o lungime de aproximativ 121 de kilometri și traversând două județe, respectiv 14 unități administrativ-teritoriale. O posibilă soluție, deocamdată în analiză, este construirea unui tunel de aproximativ zece kilometri sub rezervația Babadag.

Istoricul Proiectului

Discuțiile privind realizarea acestui drum de mare viteză au început acum mai bine de zece ani, parte a unui plan ambițios de modernizare a infrastructurii rutiere din sud-estul României.

Proiectul a fost reluat, iar contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic a fost semnat în vara anului 2020, cu ordin de începere dat pe 10 august 2020, având o durată estimată de 24 de luni. Cu toate acestea, documentațiile nu au fost finalizate până în prezent, fiind așteptată finalizarea lor în toamna acestui an, ceea ce reprezintă o întârziere de un an față de termenul inițial. Valoarea totală a contractului este de 17.785.626,28 lei fără TVA, semnat cu asocierea de firme Search Corporation SRL – Egis România SA. Proiectul beneficiază de finanțare prin Programul de Transport 2021 – 2027.

Ședința de Avizare

Pe 20 martie 2025, a avut loc o ședință de avizare în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al CNAIR S.A., unde a fost analizată documentația analizei multicriteriale de traseu (etapa 2), stabilind varianta 3.

Această variantă are o lungime de aproximativ 121 km și traversează județele Constanța și Tulcea, incluzând teritorii ale 14 UAT-uri: Ovidiu, Mihail Kogălniceanu, Lumina, Cogealac, Fântânele, Mihai Viteazu, Baia, Ceamurlia de Jos, Babadag, Mihai Bravu, Mihail Kogălniceanu, Nalbant, Frecăţei și Tulcea.

Următorii Pași în Proiect

În perioada recentă, au fost aprobate temele de proiectare pentru investigațiile de teren. Următoarele etape vor include demarcarea studiilor de teren, care implică investigații geotehnice, topografice și arheologice, precum și documentația pentru identificarea proprietarilor și obținerea acordului de mediu.

Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au declarat: „După finalizarea contractului de elaborare a Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic, vor fi demarcate și procedurile de achiziție publică pentru încheierea contractelor de execuție lucrări pentru obiectivul de investiții. Astfel, până la finalizarea studiilor de fezabilitate și implicit aprobarea indicatorilor tehnico-economici, nu se poate estima o dată exactă pentru începerea efectivă a lucrărilor.”

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *