Finalizarea lucrărilor la Podul suspendat de la Brăila. Astăzi se desfășoară recepția și preluarea de către CNAIR.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Deschiderea circulației pe Podul Suspendat de la Brăila

Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat că astăzi, 27 iunie, se va deschide circulația pe drumurile de legătură ale Podului Suspendat de la Brăila. Totodată, recepția podului va fi finalizată, după ce au fost remediate toate problemele tehnice.

<p„Se va putea circula inclusiv pe cei 19 km ai drumului de legătură Brăila – Jijila, care va conecta Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila cu județul Tulcea. De asemenea, se va deschide circulația pe pasajul CF Brăila – Galați, cu o lungime de 220 metri”, a declarat Cristian Pistol.

Recepția lucrărilor pe întregul contract a început în data de 23 iunie 2025 și se va finaliza pe 27 iunie 2025, când se vor da în trafic drumurile de legătură și pasajul peste CF dinspre localitatea Jijila, conform informațiilor transmise de reprezentanții CNAIR.

Detalii despre contract și lucrări

Asocierea Astaldi S.p.A – Ihi Infrastructure Systems CO. LTD a fost desemnată câștigătoare a contractului, având o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA. Proiectul a inclus construirea podului peste Dunăre cu o lungime de 2 km, 16,9 km de drum nou între Brăila și Jijila, 4,3 km de drum de legătură spre Măcin, două viaducte de acces, douăsprezece poduri noi, 23 de structuri, un nod rutier, șapte intersecții, un centru de întreținere și coordonare, o stație de montare și un pasaj nou.

Construcția efectivă a podului a început în anul 2019, iar firmele câștigătoare au demarat lucrările după efectuarea lucrărilor preliminare de curățare a terenului, descărcare arheologică și deminări. Inaugurarea podului a avut loc pe 6 iulie 2023, în prezența unor oficiali de rang înalt din România, cu peste 300 de invitați. Președintele Klaus Iohannis a declarat că această construcție reprezintă una dintre cele mai importante inițiative de modernizare a infrastructurii de transport din țară, beneficiind de expertiză tehnică și tehnologie de ultimă generație.

Este de menționat că, la momentul inaugurării, podul nu fusese recepționat de către Statul Român, iar traficul a fost deschis cu restricții de viteză. De asemenea, pietonii și bicicliștii nu aveau acces, deși existau piste speciale amenajate pentru ei.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *