Costurile și Detaliile Drumului Expres Focșani-Brăila
Aproape 900 de milioane de euro este suma necesară pentru proiectarea și execuția drumului expres ce va conecta Autostrada „Moldovei” A7 cu podul peste Dunăre de la Brăila. Contractul a fost atribuit unei asocieri conduse de constructorul român UMB.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că a atribuit, luni, contractul pentru realizarea Drumului Expres Focșani-Brăila către Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Arcada Company, cu o ofertă de 4,29 miliarde lei (fără TVA). Acest drum expres va avea o lungime de 73,5 km și va fi realizat într-un singur lot, reprezentând cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit printr-un singur contract în România.
Durata și Caracteristicile Proiectului
Durata contractului este de 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție. O particularitate a acestui proiect este că întregul contract a fost acordat unui singur constructor. Drumului Expres Focșani-Brăila îi va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), precum și cu Tulcea și Constanța.
Proiectul se distinge prin faptul că, deși drumul este destul de lung, a fost scos la licitație de proiectare și execuție într-un singur lot. Această abordare este diferită de licitațiile anterioare pentru autostrăzi din România, care implicau divizarea proiectelor în secțiuni mai mici. Gabriel Budescu, șeful CNIR, a explicat că decizia de a licita un tronson de 73 de kilometri a fost motivată de caracteristicile terenului din zonă, care este de câmpie și prezintă dificultăți în găsirea materialelor necesare.
Specificații ale Drumului Expres
Valoarea totală a lucrărilor se ridică la 4,29 miliarde lei. Contractul a fost atribuit Asocierii SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Arcada Company. Iată câteva specificații importante ale drumului expres:
- Lungimea drumului expres: 73,5 km
- Drum de legătură cu DN 23 în lungime de cca 2.2 km (2 benzi de circulație de câte 3.5 m fiecare și acostamente de 1 m)
- 6 noduri rutiere: Focșani (A7), Milcovul (DN23A), Maicanesti (DN23), Corbu (DN23), Silistea (DJ221C), Brăila (DX Buzău-Brăila), dintre care 2 noduri rutiere de mare viteză
- Lucrări de artă: 57 (poduri, pasaje, viaducte) cu lungimi între 32-627 m și perdele forestiere pentru protecția vânturilor dominante
- Dotări: Parcare de scurtă durată, spații de servicii, Centru de Întreținere și Coordonare
Perioada de proiectare este de 6 luni (4 luni pentru proiectare tehnică și 2 luni pentru detalii tehnice), iar perioada de execuție este de 36 luni, cu o garanție de 5 ani (60 luni).