România depășește Ungaria și Italia în producția de automobile, devenind al șaselea cel mai mare producător auto din Uniunea Europeană.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

România, pe locul șase în producția auto din Uniunea Europeană

În prima jumătate a anului 2025, România s-a clasat pe locul șase în rândul producătorilor de automobile din Uniunea Europeană, în ciuda unei scăderi a producției auto. Conform raportului semestrial al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Uniunea Europeană a înregistrat o producție totală de 5,9 milioane de autoturisme în primele șase luni, provenind din fabrici situate în aproximativ jumătate din statele membre.

Producția totală de automobile din Uniunea Europeană a înregistrat o scădere de 2,8% comparativ cu 2024 și de 8,3% față de 2023, ca rezultat al schimbărilor legislative stricte și al evoluțiilor în preferințele consumatorilor. Totuși, anumite țări mari producătoare au observat creșteri recente, ceea ce sugerează o posibilă redresare în anul următor.

Germania, liderul producției auto europene

Germania continuă să fie liderul incontestabil al producției europene, cu 2,1 milioane de vehicule fabricate în prima jumătate a anului, o creștere de 4,4% comparativ cu anul trecut. Germania reprezintă peste o treime din producția totală europeană, susținută de mari constructori precum VW Group, BMW Group, Mercedes-Benz și Opel.

Pe locurile următoare se află Spania, cu 934.414 vehicule produse, dar cu o scădere de 12%, și Cehia și Slovacia, care au realizat împreună 1,3 milioane de unități, Cehia având o reducere de 5,3% în producție, în timp ce Slovacia a înregistrat o creștere de 8,5%. Franța completează topul 5, cu o producție în creștere de 11,2% față de 2024.

Performanța României în producția auto

România a realizat o producție de 235.561 autoturisme în prima jumătate a anului 2025, marcând o scădere de 6,5% comparativ cu anul anterior, ceea ce înseamnă cu peste 17.000 de unități mai puține. Această diminuare este atribuită cererii reduse pentru anumite modele și anulării Programului Rabla, care ar fi putut contribui la o creștere de aproximativ 10.000 de autovehicule produse.

În ciuda scăderii, România reușește să depășească țări cu un număr semnificativ mai mare de uzine auto, precum Ungaria, cu 218.823 de autoturisme produse, și Italia, cu 136.229 de unități, ambele având scăderi sistematice în ultimii ani. În total, inclusiv vehiculele comerciale, România a produs 284.216 unități, cu o scădere de 2,8% față de 2024.

Uzina Dacia de la Mioveni a realizat o producție de 157.206 vehicule, înregistrând o scădere de 7,5%, în timp ce Ford Otosan din Craiova a produs 127.010 vehicule, cu o creștere de 3,7%. Modelele Dacia Duster, Dacia Bigster, Sandero și Logan continuă să domine producția, având volume mari pentru piața locală.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *