Guvernul actualizează normele privind facilitățile de transport pentru studenți în legătură cu noile cărți de identitate electronice.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Ședința Guvernului României din 27 noiembrie 2025

Azi, 27 noiembrie 2025, Guvernul României a desfășurat o nouă ședință, în cadrul căreia au fost adoptate mai multe acte normative. Printre acestea se numără și Hotărârea de Guvern care modifică și completează Normele metodologice referitoare la acordarea facilităților de transport intern feroviar și cu metroul pentru studenți, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 811/2023.

Modificările aduse de acest act normativ vizează corelarea reglementărilor privind verificarea actului de identitate pentru studenții care solicită facilități de transport, având în vedere că în anul 2025 a început eliberarea cărților electronice de identitate, pe care nu este tipărită adresa de domiciliu. Astfel, studenții care sunt înscriși la facultățile din România vor beneficia în continuare, și în 2026, de tarif redus la transportul feroviar pe traseul dintre localitatea de domiciliu și cea în care se află unitatea de învățământ superior.

Verificarea identității pentru studenți

Dacă operatorul de transport nu dispune de o metodă digitală pentru a verifica cărțile electronice de identitate, studenții care dețin acest tip de document trebuie să prezinte suplimentar unul dintre următoarele acte:

  • Certificatul privind domiciliul înregistrat în Registrul național de evidență a persoanelor, în format fizic și în original;
  • Certificatul privind domiciliul și reședința, emis prin intermediul HUB-ului de servicii al Ministerului Afacerilor Interne, în format electronic;
  • Documentul generat prin aplicația RO CEI Reader a Ministerului Afacerilor Interne, în format electronic.

Emiterea legitimațiilor de călătorie pentru studenții din străinătate

O altă modificare importantă introdusă prin acest act normativ se referă la emiterea legitimațiilor de călătorie pentru studenții cetățeni români care studiază în străinătate. Acestora li se va solicita un document care să certifice calitatea de student la forma de învățământ cu frecvență pentru anul universitar respectiv, în locul cardului de student care conține de regulă doar numele studentului și al unității de învățământ. De asemenea, este necesar să fie prezentat un act de identitate din care să reiasă vârsta studentului.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *