Întâlnire-dialog la Universitatea Ovidius din Constanța
Universitatea Ovidius din Constanța, prin Facultatea de Științe Economice, a organizat miercuri, 3 decembrie 2025, o întâlnire-dialog cu studenții, având ca bază rezultatele studiului „Student în România. Tânăr în România”. Această cercetare a fost realizată în cadrul programului Mindcraft Academy, cu sprijinul BRD – Groupe Société Générale.
La eveniment au fost prezenți peste 100 de studenți și profesori, care au discutat despre rezultatele studiului, concentrându-se asupra experienței de campus și practicii academice. Întâlnirea a pus în evidență principalele direcții identificate, inclusiv importanța studiilor universitare pentru asigurarea stabilității financiare pe termen lung. Astfel, 71% dintre tinerii din România consideră că educația superioară este esențială pentru a obține venituri ridicate, 31% apreciază că aceasta le asigură o carieră sigură, iar 30% consideră că studiile contribuie la dezvoltarea personală în diverse aspecte.
Studiul a relevat, de asemenea, un interes crescut al tinerilor pentru autonomia financiară și pentru informarea corectă. Potrivit cercetării, 62% dintre studenți se consideră bine informați din punct de vedere financiar, 81% utilizează servicii de e-banking, iar 86% sunt capabili să identifice știrile false. De asemenea, s-a observat un interes semnificativ pentru antreprenoriat (49%) și o dorință clară de a dezvolta competențe practice în cadrul studiilor universitare, 57% dintre studenți menționând că se pune un accent excesiv pe teorie.
„Salutăm inițiativa realizării acestui studiu, a cărui rezultate sunt extrem de importante pentru cunoașterea nevoilor reale ale tinerilor și pentru înțelegerea modului în care aceștia se raportează la provocările societății contemporane. Aceste informații sunt foarte utile pentru promovarea unei educații de calitate, adaptate cerințelor actuale ale generației tinere”, a declarat conf. univ. dr. habil. Gabriela Gheorghiu, prodecan al Facultății de Științe Economice, care se ocupă de strategia de internaționalizare, parteneriatele cu mediul socio-economic și relația cu studenții și absolvenții.
