Sistemul EES a devenit funcțional începând de astăzi, preluând date biometrice în locațiile operaționale din România.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Implementarea Sistemului de Intrare/Ieșire (EES)

Începând cu data de 10 decembrie 2025, Sistemul de Intrare/Ieșire (EES) a devenit operațional, având ca scop preluarea datelor biometrice, care includ imagini faciale și patru amprente digitale, în toate punctele de trecere a frontierei unde a fost deja implementat. Aceasta a fost anunțată printr-un comunicat oficial al Poliției de Frontieră.

Puncte de Trecere a Frontierei

În prezent, sistemul este activ în următoarele puncte de trecere a frontierei: Sighet (județul Maramureș), Vicovu de Sus (județul Suceava), Stânca și Racovăț (județul Botoșani), Midia (județul Constanța), Naidaș (județul Caraș-Severin), Jimbolia, Lunga, Moravița (județul Timiș), Halmeu (județul Satu Mare), precum și în aeroporturile din Suceava și Sibiu.

Reguli pentru Cetățenii NON-UE

EES se aplică exclusiv cetățenilor din statele care nu sunt membre ale Uniunii Europene și care intenționează să rămână pe teritoriul Uniunii pentru o perioadă scurtă, de până la 90 de zile în intervalul de 180 de zile. Pentru fiecare cetățean NON-UE, sistemul va înregistra data și locul de intrare și ieșire, colectând atât date alfanumerice, cât și biometrice, și va calcula automat durata legală a șederii.

Prelevarea Datelor Biometrice

În momentul primei intrări, vor fi prelevate datele biometrice, iar la călătoriile ulterioare, verificarea se va face automat, ceea ce va contribui la reducerea timpului de așteptare la frontieră. Datele colectate vor fi păstrate timp de 3 ani, sau 5 ani în cazurile de refuz al intrării sau depășire a duratei legale de ședere, respectând cu strictețe legislația europeană privind protecția datelor.

Informații Suplimentare

Informații suplimentare pentru călători pot fi găsite pe platforma oficială a Uniunii Europene.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *