Începerea Recepției Podului de la Brăila–Tulcea
Azi a debutat procesul de recepție la finalizarea lucrărilor podului peste Dunăre, ce leagă Brăila de Tulcea. Această etapă va dura câteva zile, iar la finalul săptămânii se preconizează că circulația va fi permisă, inclusiv pe drumurile de acces de pe ambele maluri ale Dunării. De la deschiderea podului pentru trafic, au fost înregistrate peste 4.000.000 de treceri, ceea ce echivalează cu patru milioane de vehicule care au traversat Dunărea folosind această construcție.
A fost formată o echipă responsabilă de mentenanța și întreținerea podului, care va opera sub coordonarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Buzău. Irinel Scrioşteanu, Secretar de Stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, a declarat: „Recent am vizitat toate zonele și incintele construcției și am cerut membrilor comisiei de recepție să efectueze o verificare detaliată și responsabilă. Acesta este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România și al treilea ca dimensiune în Europa.”
Detalii Tehnice ale Podului
Construcția include 23 de kilometri de drum, dintre care 17 kilometri se află pe teritoriul județului Tulcea. Podul suspendat are o lungime de 1,9 kilometri și dispune de trei deschideri: una principală de 1.120 metri și două laterale, de 489,6 metri pe malul Brăila și 364,6 metri pe malul Tulcea. De asemenea, sunt prevăzute două viaducte de acces, fiecare având 110 metri lungime.
Drumul principal dispune de două benzi pe sens și conectează județul Brăila de județul Tulcea, în timp ce drumul de legătură spre Măcin are o bandă pe sens, având o lungime de 4,3 kilometri. Au fost realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.
Caracteristici Structurale
Pilonii podului au o înălțime totală de 192 metri, măsurată de la fundație, și sunt amplasați aproape de maluri. Fiecare pilon dispune de scări și lifturi pentru accesul din benzile de întreținere. Pilonul de pe malul Brăilei este construit pe 72 de piloți forați la adâncimea de 40 metri, iar cel de pe malul Tulcea pe 72 de piloți forați la 38 metri.
În construcția podului s-au utilizat peste 200.000 metri cubi de beton armat și 25.000 de tone de oțel beton. De asemenea, este dotat cu un sistem de dezumidificare care funcționează pentru toate ansamblurile structurale, inclusiv tablierul metalic și cablurile. Cablurile sunt protejate cu un strat izolator care asigură etanșeitatea, iar aerul din interior este constant dezumidificat și monitorizat pentru a menține un mediu anticoroziv.
Tablierul este, de asemenea, dezumidificat intern, iar rigidizările longitudinale funcționează ca canale pentru distribuirea aerului dezumidificat. Un sistem de senzori urmărește umiditatea din interiorul structurii, menținând-o sub 40% pentru a preveni coroziunea și a asigura circulația în siguranță în orice sezon. Structura podului este formată din 86 de segmente de tablier metalic care constituie suprafața de rulare.
Construcția podului de la Brăila
Podul de la Brăila este compus din segmente cu o greutate medie de 250 de tone fiecare. Aceste componente au fost fabricate la șantierul naval din Brăila.
Importanța podului în transportul regional
În cadrul Master Planului General de Transport, podul joacă un rol esențial în infrastructura Drumului Expres Focșani–Brăila–Tulcea–Constanța. Acest drum este proiectat pentru a conecta nordul Munteniei și sudul Moldovei cu nordul Dobrogei, inclusiv zona Deltei Dunării.