Revocarea dreptului Spitalului Județean Constanța de a semna contracte
Consiliul Județean Constanța (CJC) a decis să revocă dreptul Spitalului Județean Constanța de a semna sau modifica contracte de închiriere sau concesiune pentru cabinetele medicale situate în clădiri ce aparțin domeniului privat al județului, inclusiv Policlinica II de pe strada Ștefan cel Mare. Această hotărâre a fost adoptată în cadrul ședinței de Consiliu Județean din 27 octombrie a.c., stabilind că unitatea medicală nu va mai putea semna astfel de contracte în numele județului, competența revenind administrației județene.
„La nivelul Policlinicii II a existat o anomalie juridică. Contractele inițiale au fost semnate direct de Consiliul Județean, iar ulterior, printr-o altă hotărâre, Spitalul Județean a fost împuternicit să efectueze acte adiționale, deși nu avea nicio calitate inițială. Pentru a evita aceste inadvertențe, s-a decis abrogarea hotărârii. În prezent, spațiile sunt în curs de evaluare, iar după obținerea valorii, se va emite o nouă hotărâre pentru împuternicirea Spitalului să încheie contracte complete sau, alternativ, se va organiza o licitație publică”, a declarat Ionela Costache, directorul de cabinet al președintelui CJC.
Posibile majorări ale tarifelor la Policlinica II
Consiliul Județean Constanța a subliniat că tarifele vor fi majorate dacă contractele vor fi încheiate direct. „Valoarea a fost stabilită în 2011-2012, ulterior fiind indexată cu rata inflației, astfel că tarifele sunt acum mult sub prețul pieței. Este necesar să le aducem în cadrul legal, pentru a evita răspunderea noastră”, a afirmat Florin Mitroi, președintele Consiliului Județean Constanța.
Prin Proiectul de hotărâre nr. 255/03.10.2025, CJC își propune revocarea împuternicirii, subliniind importanța unui control unitar și transparent asupra gestionării bunurilor județului pentru a obține o evidență clară a contractelor de închiriere și concesiune, precum și pentru o bună evidență financiar-contabilă. Astfel, CJC va exercita direct atribuțiile ce derivă din calitatea de proprietar al imobilelor.
În referatul de aprobat al proiectului se menționează că, după aprobarea actului administrativ, toate solicitările de modificare a contractelor existente adresate SCJU „Sf. Apostol Andrei“ Constanța vor fi transmise către CJC – Serviciul Patrimoniu și ADPP din cadrul Direcției Generale Tehnice și Urbanism, care are responsabilitatea gestionării documentelor referitoare la domeniul public și privat al Județului Constanța.
