A obținut abonament pentru Zona 1, însă a introdus greșit numărul vehiculului și a fost sancționat. A fost iertat de instanță?

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 201

Sursa foto:

0:00

Problema locurilor de parcare în Constanța

Locurile de parcare din Constanța continuă să reprezinte o provocare pentru șoferi. Mulți dintre aceștia se plâng că este extrem de dificil să găsească un loc unde să își lase mașinile, iar problemele nu se opresc aici. Proprietarii de vehicule se confruntă și cu dificultăți în ceea ce privește parcarea cu plată. Un exemplu recent ilustrează această situație, când un șofer a fost sancționat pentru că a parcat fără a achita tariful necesar.

Acesta a contestat amenda, afirmând că deținea un abonament pentru parcarea respectivă. În urma verificărilor, a realizat că abonamentul era înregistrat pe un număr de mașină pe care nu îl mai avea. Nemulțumit de sancțiune, șoferul s-a adresat Judecătoriei Constanța, formulând o plângere contravențională împotriva procesului-verbal emis pe 7 iunie 2023. În cererea sa, înregistrată pe 23 februarie 2024, a solicitat anularea amenzii și repunerea în termen, invocând faptul că nu a fost informat despre amendă la timp pentru a o putea contesta.

Detalii despre incidentul de parcare

În motivarea plângerii, petentul a menționat că a parcat autoturismul în acea zonă, având biroul în apropiere. A subliniat că a achitat un abonament pentru Zona 1 în data de 4 mai 2023, valabil până pe 3 iunie 2023. Din păcate, a selectat din eroare numărul de înmatriculare al unei mașini pe care o înstrăinase în septembrie 2019. Astfel, a susținut că, de fapt, nu a folosit locul de parcare fără drept, ci avea un abonament lunar plătit și valabil.

De asemenea, el a observat o amendă de 500 de lei inclusă în decizia de impunere pentru anul 2024 și, în urma contactului cu Serviciul Public de Impozite și Taxe, a aflat că aceasta provenea din procesul-verbal menționat, fiind notificat pe e-mail în data de 14 februarie 2024. În cadrul argumentării legale, a invocat Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 și a solicitat probe cu documente relevante.

Decizia instanței

Instanța a analizat actele și lucrările dosarului și a confirmat că, prin procesul-verbal din 7 iunie 2023, petentul a fost sancționat cu o amendă de 500 de lei pentru încălcarea legislației locale. Judecătorii au constatat că Primăria Constanța, prin Poliția Locală, a efectuat comunicarea procesului-verbal prin poștă, însă destinatarul nu a ridicat corespondența. Drept urmare, actul a fost comunicat prin afișare la domiciliul contravenientei pe 11 iulie 2023.

Astfel, termenul pentru formularea plângerii contravenționale a expirat pe 27 iulie 2023, conform Codului de Procedură Civilă. Referitor la cererea de repunere în termen, instanța a reținut că, potrivit legislației, partea care pierde un termen procedural poate fi repusă în termen doar dacă poate dovedi că întârzierea a avut motive justificate. Această situație continuă să evidențieze dificultățile cu care se confruntă șoferii în Constanța în ceea ce privește parcarea și gestionarea amenzii pentru aceasta.

Respinsă plângerea pentru repunerea în termen

În cadrul unei proceduri legale, petenta a susținut că nu a fost informată despre actul contestat până în momentul în care l-a primit prin e-mail de la organul de executare. Cu toate acestea, ea nu a oferit motive întemeiate pentru neinformarea sa cu privire la existența procesului-verbal. Având în vedere că intimata a demonstrat că procesul-verbal a fost comunicat conform legii, instanța a decis că cererea de repunere în termen formulată de petentă nu are fundament legal. Prin urmare, cererea a fost respinsă ca fiind tardiv formulată.

Distribuie acest articol