Licitație publică pentru reabilitarea taluzului Canalului Dunăre – Marea Neagră
Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile SA a inițiat o nouă licitație publică pentru realizarea lucrărilor necesare reabilitării taluzului afectat de alunecările de teren pe malul stâng al Canalului Dunăre – Marea Neagră, în zona Cumpăna. Această inițiativă vine ca urmare a faptului că lucrările anterioare nu au fost complet finalizate și nu au asigurat stabilitatea necesară a versantului.
Valoarea estimată a contractului se ridică la aproximativ 20 de milioane de lei, fără TVA, iar finanțarea va proveni din fonduri de la bugetul de stat, dar și din surse proprii ale companiei.
Proiectul prevede atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor (etapa a III-a) pentru reabilitarea taluzului afectat de alunecările de teren. Valoarea totală estimată a contractului este de 20.079.080 de lei, fără TVA, iar în cadrul ședinței de Guvern din 6 februarie a acestui an a fost aprobată hotărârea pentru reaprobarea caracteristicilor principale și a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului de investiții.
Ofertanții interesați au termen limită pentru depunerea ofertelor până pe 4 iunie 2024.
Finanțarea acestui proiect de investiții va fi realizată prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din surse proprii ale Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile SA, și din alte surse legal constituite, în conformitate cu sumele aprobate anual pentru asemenea destinații, conform programelor de investiții publice aprobate prin lege.
Ca urmare a apariției fenomenului de alunecare a terenului, compania a început procedura de achiziție a studiilor și documentațiilor de specialitate. În acest context, în anul 2019 a fost aprobată execuția lucrărilor, conform Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI) elaborată în același an.
Având în vedere costurile ridicate ale intervențiilor necesare pentru asigurarea siguranței taluzului și perioada extinsă de implementare, corelată cu finanțarea limitată, lucrările au fost împărțite în două etape: Etapa I – lucrări în primă urgență și Etapa II – lucrări urgente.
De la întocmirea DALI până în prezent, doar o parte dintre lucrările prevăzute (etapele I și II) au fost realizate, acestea fiind necesare, dar insuficiente pentru a asigura stabilitatea generală a versantului.
Având în vedere că lucrările urgente (etapa II) nu au fost complet finalizate și nu garantează stabilitatea generală a versantului, se impune realizarea unor lucrări în primă urgență (etapa III).