Activități pentru promovarea incluziunii sociale și accesibilizarea muzeelor

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Muzeul Național de Istorie a României organizează activități de promovare a incluziunii sociale

Muzeul Național de Istorie a României (MNIR) va desfășura între 24 și 26 septembrie 2025 activități dedicate transferabilității și promovării accesibilizării și incluziunii sociale, în cadrul proiectului „Inclusion and Education for Vulnerable persons” (InSEVE), nr. ref. 2024-1-RO01-KA210-ADU-000252410. Proiectul este finanțat prin programul Uniunii Europene Erasmus Plus, în sectorul Educația Adulților, cu o sumă totală de 60.000 euro.

Programul activităților este structurat astfel:

  • Miercuri, 24 septembrie, ora 11:00: tur ghidat al expoziției tactile „…la îndeMână”, prezentarea proiectului „InSEVE” și sesiune de brainstorming privind accesibilizarea expozițiilor MNIR;
  • Joi, 25 septembrie, între orele 10:30-14:00: ateliere de educație muzeală, incluzând activități practice precum „Povestea Gânditorului de la Cernavodă și a perechii sale” (atelier de storytelling și modelaj în lut) și „Clipe din istorie” (atelier senzorial);
  • Vineri, 26 septembrie, ora 11:00: Creative Lab&Hub dedicat accesibilizării patrimoniului cultural.

Aceste activități sunt deschise tuturor celor interesați, în special lucrătorilor din domeniul cultural, precum muzeele și bibliotecile, și reprezentanților asociațiilor persoanelor cu oportunități reduse. Proiectul „InSEVE” este realizat în colaborare cu partenerii DOMSPAIN SLU din Reus, Spania, și Kotsanas Museum of Ancient Greek Technology din Atena, Grecia.

În lunile următoare, în cadrul acestui proiect, va fi organizată o conferință online pe tema educației muzeale, accesibilizării și incluziunii în acest domeniu, programată pentru noiembrie 2025, precum și editarea unui buletin informativ despre proiect, ce va fi publicat în martie 2026, alături de diverse evenimente de promovare.

Muzeul Național de Istorie a României nu va percepe taxe de participare pentru solicitanți, iar persoanele cu oportunități reduse sunt încurajate să se alăture activităților, beneficiind de prioritate în procesul de selecție. Principiile de egalitate de șanse și echilibru de gen sunt fundamentale în selecția grupului țintă și a beneficiarilor.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *