Alternativa Techirghiol, pe agenda noului guvern: stadiul actual al proiectului

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Proiectul Alternativei Techirghiol în Sectorul de Transport Rutier

Proiectul pentru construirea Alternativei Techirghiol este inclus în lista investițiilor prioritare din domeniul transporturilor, conform programului de guvernare. Această autostradă, ce se va întinde pe 31 km, are ca scop fluidizarea traficului rutier pe litoralul românesc, prin devierea traficului greu din localitățile aglomerate de pe ruta Constanța – Mangalia.

Planurile Guvernului pentru Infrastructura de Transport

Programul de guvernare, inițiat de guvernul Bolojan, cuprinde măsuri destinate domeniului transporturilor și infrastructurii. „Investițiile sunt motorul creșterii economice și al dezvoltării unei țări, iar cele în infrastructura de transport sunt esențiale pentru dezvoltarea României pe termen mediu și lung. Prioritizarea și accelerarea acestor investiții reprezintă o misiune crucială într-un context economic fragil”, se menționează în draftul programului de guvernare agreat de coaliție.

Modernizarea Infrastructurii Rutiere

Guvernul își propune să continue implementarea programului de construcție a variantelor de ocolire, cu scopul de a îmbunătăți infrastructura rutieră. Până în 2028, se preconizează finalizarea variantelor ocolitoare, care vor reduce traficul greu din localitățile supraaglomerate și vor contribui la creșterea calității vieții cetățenilor, prin descentralizare și parteneriate cu autoritățile locale.

Investiții Prioritare în Transportul Rutier

Printre investițiile prioritare în transportul rutier se numără proiecte aflate deja în execuție, precum Autostrada București A0, Autostrada A1 Sibiu – Pitești, Autostrada A3 Transilvania, Autostrada Moldovei A7 și Autostrada Unirii A8. De asemenea, se preconizează deschiderea de noi șantiere pe Autostrada Litoralului A4 – Alternativa Techirghiol, Autostrada Sudului A6 și Autostrada A9 Timișoara – Moravița.

Stadiul Licitației pentru Alternativa Techirghiol

CNAIR a demarat, în vara anului trecut, licitația pentru construcția Alternativei Techirghiol, o autostradă de 31 km ce va merge paralel cu litoralul. Acest drum va asigura conectivitatea între Centura Constanței (A4) și sudul litoralului românesc. După șapte amânări ale termenului limită pentru depunerea ofertelor, Ministerul Transporturilor a anunțat primirea a unsprezece oferte pentru contractul de proiectare și execuție al drumului.

Ofertele provin dintr-o varietate de combinații, incluzând asocieri de firme din România, Ucraina, Turcia și Italia. Printre asocierile participante se numără Construcții Erbașu SA, Automagistral Pivden LLC, Dogus Insaat VE Ticaret AS, IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS, Makyol Inass Sanayi Turizm Ve Ticaret AS, Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi AS și Trace Group Hold PLC.

Detalii despre Traseul Alternativei Techirghiol

Alternativa Techirghiol va porni din nodul Cumpăna (Autostrada de Centură a Municipiului Constanța) și se va extinde până în zona localității 23 August. Noua autostradă va permite ocolirea completă a traversărilor din localitățile afectate de trafic intens.

Proiect de Infrastructură Rutieră în Zona Costieră

Un nou proiect de infrastructură rutieră este în curs de dezvoltare, având ca scop îmbunătățirea conexiunilor între diverse localități de pe litoral. Printre lucrările incluse se numără construcția unui pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră, cu o lungime de 330 metri, un pod peste DJ 391 și Valea Cârlighioi, de 253,20 metri, precum și un alt pod pe DN38, care va măsura 253,90 metri.

De asemenea, proiectul prevede realizarea mai multor noduri rutiere strategice, inclusiv Nodul Rutier Cumpăna, un nod rutier între Alternativa Techirghiol și drumul de legătură cu DN 39A, și un nod rutier în zona localității 23 August. Aceste îmbunătățiri vor facilita accesul și circulația în zonă.

În plus, vor fi amenajate patru spații de servicii și două parcări de scurtă durată, echipate cu infrastructura necesară pentru instalarea a minimum 8 stații de încărcare rapidă pentru vehiculele electrice, promovând astfel utilizarea transportului ecologic.

Finanțarea acestui contract este asigurată prin Programul Operațional Transport (PT) 2021-2027. În prezent, ofertele depuse sunt în proces de evaluare și calificare tehnică și financiară, termenul limită pentru finalizarea acestei etape fiind stabilit pentru 16 iulie 2025.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *