Bilanțul Activității Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța se pregătește pentru bilanțul anual, iar în acest context, au fost solicitate informații privind numărul de reclamații depuse de cetățenii din zona litoralului în primele zece luni ale anului 2025, mai precis între ianuarie și octombrie. O parte semnificativă dintre aceste reclamații vizează neîndeplinirea termenelor de livrare a produselor și serviciilor.
În perioada 1 ianuarie 2025 – 31 octombrie 2025, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor din Constanța a efectuat un total de 2.903 acțiuni de control.
În aceeași perioadă, comisarii au aplicat 2.265 de sancțiuni contravenționale sub formă de amenzi.
Un aspect demn de menționat este numărul de reclamații înregistrate de cetățenii constănțeni în intervalul menționat.
„În perioada 1 ianuarie 2025 – 31 octombrie 2025, la nivelul CJPC Constanța au fost înregistrate 1.948 de reclamații”, au declarat reprezentanții CJPC.
Printre problemele semnalate de consumatori se numără:
- produse nesigure (cu DDM/DLC depășit, depozitate necorespunzător);
- produse defecte neremediate și proceduri nesigure;
- servicii necorespunzătoare;
- nerespectarea clauzelor contractuale;
- neacordarea drepturilor în cadrul serviciilor de transport aerian;
- perceperea comisioanelor nejustificate;
- nefurnizarea produselor și serviciilor la termen;
- clauze abuzive în contracte;
- prestarea de servicii.
Liliana BELCIUG
