Dezvoltare Urbană în Cernavodă
Orașul Cernavodă se află într-un amplu proces de dezvoltare, cu focus pe investiții în infrastructură și educație. Administrația locală are în vedere elaborarea unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ) destinat unui nou cartier rezidențial, care va răspunde nevoilor comunității.
Documentația pentru acest proiect a fost depusă la autoritatea de mediu competentă, iar recent a fost obținut acordul necesar. Direcția Județeană de Mediu Constanța a stabilit că proiectul „Elaborare PUZ pentru modificare reglementări și completare funcțiuni permise, lotizare pentru cartier rezidențial, amplasat în orașul Cernavodă, strada I.D. Chirescu, FN“ nu necesită evaluare de mediu, urmând a fi adoptat fără aviz de mediu.
Detalii ale Proiectului
Prin PUZ se propune modificarea reglementărilor urbanistice și a funcțiunilor permise, precum și lotizarea pentru crearea unui cartier de case cu regim de înălțime mic. Terenul destinat acestui proiect se află în intravilanul orașului Cernavodă, la nord-est de cimitirul ortodox, în direcția ieșirii către localitatea Seimeni. Acesta face parte din Unitatea Teritorială de Referință L1C, care cuprinde subzona locuințelor individuale și colective mici, având un maximum de P+1E niveluri, situate în afara zonei protejate, cu o densitate redusă.
Suprafața terenului care a generat PUZ-ul este de 44.535 mp. Terenul va fi împărțit în 50 de loturi destinate locuirii, plus șase loturi pentru activități economice de proximitate, cinci loturi pentru spații verzi și un lot pentru circulații și parcări.
Utilizări și Reglementări
În Zona de Reglementare Locală sunt permise locuințele individuale în regim de construire izolat, cu un regim maxim de înălțime de P+1, precum și activități complementare, inclusiv comerț de proximitate, spații comerciale, servicii de proximitate, birouri și manufactură. Pentru a evita competiția între activitățile economice de pe cele șase loturi, nu vor putea funcționa simultan două activități identice. O nouă activitate poate fi autorizată doar după încetarea celei anterioare, iar alocarea acestora se va face în funcție de data înregistrării cererilor pentru obținerea autorizațiilor de funcționare emise de Primărie.