Decizie finală în cazul accidentului mortal din zona Far: cu suspendare – iată motivele.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Condamnare pentru accident rutier mortal în Constanța

Un șofer din Constanța a primit o condamnare definitivă pentru provocarea unui accident rutier soldat cu decesul unei persoane, incident petrecut acum aproximativ 4 ani. Instanța a menținut pedeapsa de 2 ani de închisoare cu suspendare. În calitate de suspect, șoferul a fost audiat și a relatat că, pe 17 martie 2021, în jurul orei 13:50, se afla la volanul unui autoturism, fiind singur în vehicul.

Acesta a declarat că se îndrepta spre bulevardul 1 Mai și, ajungând la intersecție, s-a încadrat pe banda pentru viraj la dreapta. În momentul în care s-a apropiat de colțul intersecției, s-a uitat în partea stângă pentru a verifica dacă se apropie alte autoturisme, având mașina în mișcare. A observat o persoană în picioare, care s-a prăbușit imediat după aceea lângă autoturismul său. Șoferul a continuat să meargă câțiva metri înainte și a oprit pe dreapta, realizând că a lovit pietonul cu partea stângă față a mașinii.

Acesta s-a îndreptat spre victima căzută pe carosabil și a dorit să sune la 112, însă o mașină de la Poliția Locală a sosit în acel moment, astfel că nu a mai apelat numărul de urgență. Șoferul a menționat că pe porțiunea de drum existau marcaje pietonale și că victima s-a angajat în traversare din partea dreaptă, dar nu a observat din ce direcție a venit pe carosabil. De asemenea, el a afirmat că a frânat în momentul impactului, fiind deja în proces de frânare înainte de a observa pietonul, și a recunoscut că se face vinovat de faptul că nu l-a văzut, exprimându-și regretul pentru cele întâmplate.

Expertiza tehnică

În ziua accidentului, la ora 13:35, autoturismul se deplasa pe sensul dinspre intersecția cu strada Mangaliei către bulevardul 1 Mai. La intersecția cu bulevardul 1 Mai, vehiculul a efectuat un viraj la dreapta, îndreptându-se spre strada Plopilor. Conducătorul auto s-a apropiat de colțul intersecției, având privirea îndreptată spre stânga spate pentru a observa vehiculele care, conform semnului de circulație „cedează trecerea”, trebuiau să-i acorde prioritate.

În acel moment, din partea dreaptă, un pieton a început traversarea bretelei rutiere. Șoferul nu a observat pietonul, având privirea îndreptată spre stânga spate. Vehiculul se afla în mișcare cu o viteză redusă și a acroșat pietonul, care a ajuns pe partea față stânga a capotei motor, căzând pe carosabil la ieșirea de pe breteaua rutieră către bulevardul 1 Mai. Un echipaj de poliție locală a observat victima căzută și a securizat zona, apelând la serviciile de urgență.

Victima a fost transportată la spital, însă a decedat pe 10 aprilie 2021. Autoturismul a suferit avarii în partea față stânga, având o îndoitură redusă în colțul stâng față al capotei motor.

Detalii despre accidentul rutier

Avarii minore au fost constatate la partea stângă față a autoturismului, inclusiv o ușoară deformare a capotei motor, iar victima nu a ajuns cu capul în parbriz. Aceste observații sugerează că persoana accidentată nu a fost transportată pe capota vehiculului, ci a căzut pe carosabil în zona impactului, la aproximativ 2,1 metri după marcajul de traversare pentru pietoni, pe prima bandă a bulevardului 1 Mai.

Viteza autoturismului la momentul accidentului

Viteza autoturismului înainte de producerea stării de pericol a fost de 23,91 km/h. Această viteză nu a fost considerată cauza accidentului. Starea de pericol a fost probabil generată de pietonul care traversa, situat la circa 2,1 metri după marcajul pietonal, în momentul traversării. De asemenea, conducătorul auto a creat o stare de pericol prin faptul că s-a uitat în stânga pentru a verifica apropierea altor vehicule, în timp ce autoturismul se deplasa ușor, conform declarației sale, neobservând astfel pietonul aflat în traversare, care a parcurs aproximativ 3,2 metri.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *