Revoltă în rândul părinților elevilor de la Școala Gimnazială nr. 37
Părinții elevilor de la Școala Gimnazială nr. 37 din Constanța sunt nemulțumiți de relocarea temporară a copiilor lor, în special a celor din clasa I, care au fost mutați la Școala Gimnazială „Marin Ionescu Dobrogianu“. Aceștia sunt obligați să urmeze cursurile după-amiaza, în timp ce colegii lor mai mari continuă să învețe dimineața.
Lucrările de eficientizare energetică la Școala Gimnazială nr. 37
Primăria Constanța a început în primăvara acestui an lucrările pentru proiectul „Creșterea eficienței energetice a imobilului Școala Gimnazială nr. 37“. Proiectul, estimat la peste 16 milioane de lei, va dura 18 luni, timp în care o parte din elevi au fost relocați.
Impactul relocării asupra elevilor
Elevii din clasa I au fost mutați la Școala Gimnazială nr. 16, iar ora lor de începere a cursurilor a fost modificată la după-amiază. Părinții subliniază că această schimbare afectează copiii, care au nevoie de un program de dimineață pentru a învăța eficient. Aceștia au solicitat intervenția Inspectoratului Școlar și a autorităților pentru a găsi o soluție adecvată.
Motivul relocării și alternativele propuse
Decizia de relocare a fost justificată prin lipsa mobilierului necesar pentru clasele mici. Anul trecut, cinci clase I au fost relocate fără obiectii din partea părinților, conform directorului școlii. În prezent însă, părinții au identificat două after-school-uri din apropierea școlii care ar fi putut găzdui elevii, dar Primăria nu a acordat avizul necesar, argumentând că actul educațional nu poate avea loc în spații deținute de entități private. Inspectoratul Școlar Județean a susținut, de asemenea, că mutarea în spații particulare implică riscuri neacceptabile.
Declarațiile părinților și ale autorităților
Părinții au făcut o adresă către Primărie, care a răspuns că responsabilitatea pentru actul educațional revine exclusiv administrației și că nu pot emite avize pentru funcționarea în alte spații. Deși au fost identificate alternative, Primăria a refuzat să acorde avizul, iar inspectorul școlar a recomandat evitarea spațiilor private. Aceștia au explicat că relocarea elevilor a fost necesară din cauza disponibilității a patru săli de clasă la Școala nr. 16, situate pe un hol separat, care asigură o oarecare izolare de restul elevilor.
Relocarea elevilor de la Școala Gimnazială Nr. 37
Clasele pregătitoare și clasa I sunt cele destinate sălilor din noua configurație. În acest context, întrebarea este ce clase pot fi mutate. Datorită faptului că clasele pregătitoare sunt recent formate și copiii nu sunt familiarizați cu școala, nu este posibil să-i transferăm în alte locații. Astfel, am decis să mutăm doar elevii din clasa I, motivul principal fiind mobilierul.
Anul trecut, în luna aprilie, cinci clase I au fost relocate fără a se înregistra probleme. Acum, este neclar de ce părinții manifestă îngrijorare. Școala continuă lucrările de șantier, iar se estimează că alte șase clase vor fi relocate. Vor fi perioade în care nu vom avea curent electric. De exemplu, în vacanța de două săptămâni, accesul la toalete a fost restricționat din cauza lucrărilor. În prezent, se lucrează la instalațiile sanitare, iar zgomotul și montarea schelelor pe exterior sunt constante. În această perioadă, activitatea școlii va continua în rotație.
Există trei containere pentru care Direcția de Sănătate Publică nu va oferi aviz de funcționare dacă elevii nu au acces la toalete. Este esențial ca elevii să vină la școală pentru a folosi toaletele, motiv pentru care am implementat un sistem de rotație a claselor, ceea ce va crea o situație haotică.
Rotirile de clase nu sunt ideale pentru copiii mici, care au nevoie de un mediu stimulativ, cu litere pe pereți și materiale vizuale. Decizia de a-i proteja pe aceștia este importantă. Nu înțeleg de ce părinții sunt supărați, dar consider că noi, cei din școală, suntem expuși mai mult decât cei care au fost deja relocați, aceștia având un mediu sigur, fără contact cu șantierul.
Iuliana Marcoșanu, directorul Școlii Gimnaziale Nr. 37, a declarat aceste lucruri în contextul actual.
Andreea CONDURACHE