Brandul „hei” sărbătorește 20 de ani pe piața din România
Conceptul „hei”, unul dintre cele mai cunoscute branduri din portofoliul Rompetrol, marchează 20 de ani de activitate pe piața românească. De-a lungul acestei perioade, brandul a evoluat și s-a concentrat pe îmbunătățirea experienței clienților în stațiile de carburanți Rompetrol.
În prezent, rețeaua „hei” cuprinde aproximativ 230 de puncte de vânzare în România și în regiune, oferind o gamă variată de produse, precum și zone dedicate pentru servirea băuturilor pe bază de cafea de specialitate și preparate proaspete, concepute cu ajutorul experților din domeniul ospitalității.
Evoluția „hei” de la lansare
Lansat în 2005, „hei” a fost primul brand românesc destinat activităților de magazin din cadrul stațiilor de distribuție și a cunoscut o dezvoltare constantă, adaptându-se la așteptările clienților și la tendințele pieței, extinzându-se și în regiuni precum Bulgaria, Republica Moldova și Georgia.
„Povestea „hei” reflectă dedicarea specialiștilor Rompetrol de a oferi clienților experiențe unice, de la preparate gastronomice locale și internaționale, ingrediente naturale de la producători locali, la produse proaspete realizate în stații și o varietate de băuturi pe bază de cafea de origine. La aniversarea de 20 de ani, ne angajăm să continuăm dezvoltarea brandului „hei” și să surprindem clienții cu inovații, atât prin extinderea prezenței naționale și regionale, cât și prin diversificarea ofertei”, a afirmat un reprezentant al companiei.
Extinderea și modernizarea rețelei
Un moment de cotitură pentru brandul „hei” a avut loc anul trecut, când franciza Rompetrol a fost extinsă de la o activitate exclusivă pe carburant la o franciză completă, integrând elementele identitare „hei”. De asemenea, anul 2023 a adus deschiderea în premieră a 12 centre de servicii în jurul benzinăriilor Rompetrol de pe autostrada A1, pe tronsonul Nădlac – Sibiu, care integrează alimentarea cu carburanți, stații de încărcare rapidă pentru vehicule electrice și ample zone de relaxare, având un interior generos.
Structura serviciilor „hei”
Astfel, brandul „hei” a devenit un brand-umbrelă, având trei linii distincte de servicii: „hei&gourmet”, dedicat servirii preparatelor de tip restaurant; „hei&go”, oferind produse de larg consum precum băuturi, dulciuri și snack-uri; și „hei&coffee”, specializat în cafea, produse de patiserie și sandwich-uri. Aceste stații au fost primele din România unde clienții au putut savura mese calde.
Pionierat pe piață
Primele magazine „hei” au fost deschise în 2005, într-o perioadă în care compania a implementat mai multe proiecte menite să revitalizeze piața locală a carburanților. Printre acestea se numără marca efix, sub care sunt comercializați carburanții produși în rafinăria Petromidia, precum și cardurile Fill&Go, care permit plata direct la pompă. În 2007, brandul „hei” se afla deja în 70 de stații de carburanți din întreaga țară.
Evoluția brandului „hei” a continuat, iar în 2013 Rompetrol a demarat un amplu proces de rebranding, care a inclus actualizarea identității vizuale a companiei și modernizarea arhitecturii și a spațiului interior al stațiilor de alimentare.
Inovații în rețeaua Rompetrol
La sfârșitul anului 2019, compania a introdus un nou concept pentru stațiile Rompetrol, implementat în 2020, care se aliniază tendințelor actuale în designul exterior și optimizează spațiul de producție destinat produselor gastro. În 2023, Rompetrol a lansat un concept inovator pentru serviciile de pe autostrăzi, integrând alimentarea cu carburanți și AdBlue, stații de încărcare rapidă pentru vehicule electrice, locuri de parcare și zone de relaxare, toate beneficiind de un interior generos, cu suprafețe de trei ori mai mari decât media altor stații Rompetrol.
Interiorul stațiilor este dotat cu „hei coffee&gourmet”, care include zone special amenajate pentru magazin, restaurant și cafenea, precum și un loc de joacă pentru copii, spații dedicate mamelor cu copii și facilități pentru persoanele cu dizabilități. Aceste benzinării au fost primele din România care au oferit posibilitatea de a savura o masă caldă, preparată din ingrediente naturale provenite de la producători locali.
Conceptul „hei”, dezvoltat inițial în România, s-a extins și la nivel regional, cu primul magazin deschis în Republica Moldova la începutul anului 2024 și o unitate în Georgia, deschisă în februarie. În prezent, 7 stații Rompetrol din Moldova dispun de facilități „hei”, iar în Georgia se urmărește deschiderea a 30 de magazine „hei” până la finalul anului 2029.
Până la sfârșitul anului trecut, rețeaua de distribuție Rompetrol în România includea 1.342 de puncte de comercializare, care cuprindeau stații proprii, parteneri Rompetrol și stații mobile – Rompetrol Express, precum și baze interne cu rezervoare de 9 și 20 de metri cubi amplasate în diverse companii din domenii precum transporturi, construcții și agricultură. Aceste puncte comercializează carburanți produși la Petromidia, cea mai mare rafinărie din țară și una dintre cele mai importante din regiune.