Inițiativa ministrului Educației pentru combaterea analfabetismului funcțional, prevalent în special în mediul rural.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Reforma învățământului rural, o necesitate urgentă

Ministrul interimar al Educației și Cercetării, Daniel David, a subliniat vineri importanța unei reforme rapide în învățământul rural, unde se află aproximativ jumătate din copiii din România. El a evidențiat că analfabetismul funcțional a atins niveluri alarmante, reprezentând o problemă de siguranță națională.

„Când discut despre analfabetismul funcțional, mă refer la elevii din sistemul educațional, dar trebuie menționat că între 3 și 18 ani, 18% dintre copii părăsesc sistemul educațional. Acești copii ar trebui să fie în școală, dar nu sunt. Dacă luăm în calcul și lipsa de competențe vizată în procesul educațional, procentul analfabetismului funcțional devine și mai îngrijorător. Cred că tehnologia poate reprezenta o platformă eficientă pentru a îmbunătăți educația”, a declarat David în cadrul unei intervenții online la prima ediție a D-Tech Forum.

Ministrul a propus ca o soluție să fie crearea unei colaborări între școlile din mediul rural și cele din mediul urban, astfel încât să se desfășoare simultan cursuri online. „O variantă ar fi ca o școală din mediul rural, care obține rezultate slabe la testările de analfabetism funcțional, să colaboreze cu o școală mentor dintr-un oraș mare, precum București sau Cluj. În acest mod, anumite abilități ar putea fi predate online de profesori din orașe mari, în timp ce elevii din zone mai izolate, precum Munții Apuseni, ar putea participa la aceleași cursuri cu ajutorul tehnologiei”, a explicat ministrul.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *