Licitație pentru Pasajul Rutier din Constanța
Primăria Municipiului Constanța a demarat, la finalul lunii august, o licitație în Sistemul Electronic de Achiziții Publice pentru serviciile de proiectare, asistență tehnică pe durata execuției și execuția lucrărilor necesare construirii unui pasaj rutier denivelat la intersecția Bulevardelor Tomis și Aurel Vlaicu. Valoarea estimată a contractului depășește 50 de milioane de lei, fără TVA. Data limită pentru depunerea ofertelor a fost inițial 1 octombrie 2025, însă a fost prelungită.
Reprezentanții Primăriei Constanța au confirmat că achiziția este încă în curs de desfășurare, iar noul termen limită este 3 noiembrie 2025, modificările fiind cauzate de actualizări ale documentației. Licitația include proiectarea, execuția și asistența tehnică pentru construcția pasajului, fiind dependentă de obținerea finanțării. Proiectul se desfășoară în colaborare cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA și este propus pentru finanțare prin intermediul unor programe cu fonduri europene.
Lucrări de Pregătire a Terenului
Pentru realizarea investiției, este necesară desfășurarea unor lucrări de eliberare a terenului, astfel încât construcția să se efectueze în condiții optime. Un gard de beton provizoriu, amplasat de un antreprenor privat pe terenul Primăriei pentru delimitarea unui șantier, va fi îndepărtat. De asemenea, cinci arbori situați paralel cu trotuarul de pe Bulevardul Aurel Vlaicu, după intersecția cu Bulevardul Tomis, vor fi relocați.
În scopul readucerii amplasamentului la starea inițială și îmbunătățirii condițiilor de mediu, se va completa liziera de copaci de pe Bulevardul Aurel Vlaicu, în zona copacilor relocați, cu un număr de până la 25 de arbori, inclusiv cei cinci menționați. De asemenea, se vor reface zonele afectate de organizarea șantierului și cele afectate accidental, asigurându-se astfel spații verzi caracteristice unui oraș european modern.
Detalii Tehnice ale Proiectului
Traseul proiectat se aliniază în totalitate cu bulevardele existente. Datorită caracterului intersecțional al lucrării, se vor prevedea trei benzi pe sens, fiecare sens având o bandă dedicată. Studiul de fezabilitate, care include elemente specifice din Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenții, a fost realizat de Expert Proiect 2000 SRL.
Proiectul este structurat pe faze, astfel:
FAZA I – Serviciile de proiectare, împărțite în trei etape:
- Etapa 1 – Depunerea Declarației de Proiectare, care include studiile de teren (topo, geo, coexistență etc.)
- Etapa 2 – Proiectul pentru autorizarea lucrărilor de construire (DTAC)
- Etapa 3 – Proiect Tehnic de Execuție (PТE)
FAZA II – Execuția lucrărilor
FAZA III – Asistență tehnică din partea proiectantului.
Durata de realizare a obiectivului de investiții este de 120 de zile de la emiterea ordinului de începere pentru proiectare și 20 de luni pentru execuție.