Mihai Daraban, Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României: „Portul Constanța va deveni un important centru comercial pentru produsele coreene destinate Europei Centrale și de Vest”

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 178

Sursa foto:

0:00

Portul Constanța – Hub Comercial pentru Mărfurile Coreene

Portul Constanța are potențialul de a deveni un centru comercial important pentru mărfurile provenite din Coreea, oferind toate condițiile necesare pentru atragerea de investiții și având o poziție strategică ce permite accesul către Europa Centrală și de Vest prin coridorul fluvial al Dunării. Aceasta este opinia exprimată de președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban.

În cadrul unei întâlniri oficiale, președintele CCIR a discutat cu reprezentanții unor companii coreene de top, într-un dineu organizat de Ambasada Republicii Coreea în România. Evenimentul a fost văzut ca o oportunitate excelentă pentru consolidarea relațiilor de colaborare între cele două instituții și pentru descoperirea unor noi oportunități de afaceri pentru mediile de afaceri din ambele țări.

Mihai Daraban a subliniat că produsele coreene sunt foarte populare în România, atât în sectorul telecomunicațiilor, cât și în industria auto. În 2023, România a importat din Republica Coreea bunuri în valoare de peste 570 de milioane de euro, iar deficitul comercial cu această țară a fost de peste 42 de milioane de euro. În discuțiile purtate în cadrul dineului, președintele CCIR a accentuat importanța nu doar a importurilor, ci și a deschiderii unor capacități de producție în România, ceea ce ar fi benefic pentru ambele părți.

El a adăugat că, având în vedere popularitatea produselor coreene, atragerea unor linii de producție în România ar trebui să fie o prioritate pentru economia națională. Antreprenorii coreeni ar putea profita de avantajele geografice ale României, iar Portul Constanța ar putea servi ca un hub comercial pentru mărfurile din Coreea, având toate facilitățile necesare pentru investiții și un acces strategic către piețele din Europa Centrală și de Vest prin Dunăre.

Distribuie acest articol