Modificări posibile în structura Evaluării Naționale
Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat posibile schimbări semnificative în cadrul Evaluării Naționale. Acesta consideră că examenul de la finalul clasei a VIII-a ar trebui să includă întrebări de tip grilă și subiecte din alte domenii de studiu, pe lângă disciplinele fundamentale, limba română și matematica. „Examenul elevilor de clasa a opta ar trebui să cuprindă cerințe tip grilă și din alte domenii de studiu, în afară de română și matematică”, a afirmat ministrul.
Această propunere a fost formulată în urma unei evaluări de cinci luni a sistemului educațional, care a evidențiat faptul că structura actuală a examenului este depășită și nu reflectă diversitatea competențelor elevilor. Daniel David a subliniat că mulți absolvenți de gimnaziu au o cultură generală fragilă, axându-se exclusiv pe materiile de examen. De asemenea, elevii cu talente în domenii precum biologia sau chimia pot fi dezavantajați în procesul de admitere la liceu din cauza accentului pus doar pe disciplinele prioritare.
Reforma propusă de ministrul David face parte dintr-o strategie mai amplă de modernizare a educației românești. Acesta a declarat că schimbările ar putea fi implementate chiar de anul viitor, păstrând totodată o pondere semnificativă pentru disciplinele fundamentale. În plus, Daniel David a sugerat și alte măsuri, cum ar fi reglementarea sistemului de home-schooling, fuzionarea școlilor mici din mediul rural și testarea periodică a profesorilor titulari. Aceste propuneri urmează să fie analizate în perioada următoare, în colaborare cu experți în educație, cadre didactice și reprezentanți ai elevilor.