Contestația Fostei Secretare a Comunei Limanu Continuă
Fosta secretară a comunei Limanu, Petrina Boița, își menține lupta în instanță pentru anularea unor hotărâri ale consiliului local, în ciuda faptului că prima instanță i-a respins acțiunea. Aceasta se află în litigiu cu Consiliul Local din aceeași localitate din cauza unor acte administrative care îi sunt defavorabile, iar dosarul a fost trimis la Curtea de Apel după ce Tribunalul Constanța a soluționat, în urmă cu aproximativ două luni, o acțiune înregistrată în 2023.
Pe data de 18 iulie a.c., Tribunalul a decis că cererea de anulare a hotărârilor consiliului local nu îndeplinește condițiile necesare pentru a fi admisă, respingând-o ca neîntemeiată. Totuși, reclamanta a depus recurs împotriva acestei soluții la o lună după pronunțare, pe 20 august, sperând că un complet format din trei judecători va aduce o schimbare favorabilă pentru ea.
Acțiuni Îndreptate împotriva Hotărârilor din 2017
Petrina Boița a solicitat anularea Hotărârii Consiliului Local (HCL) al Comunei Limanu nr. 24 din 23 februarie 2017, care reglementează activitățile comerciale și serviciile de piață, precum și HCL nr. 103 din 2 iulie 2018, care vizează modificarea acestei hotărâri. Reclamanta susține că hotărârea Consiliului Local este ilegală, argumentând că a fost adoptată cu încălcarea normativelor de autorizare a agenților economici și a avizului pentru programul de funcționare. De asemenea, ea a afirmat că HCL nr. 24/2017 a fost adoptată fără respectarea procedurii de dezbatere publică, încălcând transparența decizională.
Boița consideră că regulamentul aprobat în 2017 contravine normelor legale, deoarece autoritățile locale nu au competența de a adopta reglementări pentru Codurile 5510 și 5610, acestea fiind atributul exclusiv al Ministerului Turismului. În privința HCL nr. 103/2018, reclamanta a declarat că și aceasta este nelegală și necesită anulare.
Apărarea Consiliului Local Limanu
În răspunsul lor, reprezentanții Consiliului Local au solicitat respingerea acțiunii ca inadmisibilă și nefondată, invocând excepții legate de tardivitatea plângerii prealabile și inadmisibilitatea cererii din lipsa parcurgerii procedurii prealabile în termenul legal. Aceștia au argumentat că HCL nr. 24/23.02.2017 este un act administrativ de natură individuală, distinct de actele administrative normative.
Referitor la afirmația reclamantei că nu s-a realizat dezbaterea publică, Consiliul Local a prezentat dovezi care contrazic acest aspect. Astfel, pe 27 decembrie 2016, a fost publicat un anunț privind proiectul de organizare a activităților comerciale în comuna Limanu, iar pe 20 ianuarie 2017 a avut loc o dezbatere publică, documentată prin Procesul-verbal nr. 613/20.01.2017, care consemnează participanții și discuțiile purtate.
Reglementarea programului de funcționare al marketurilor
Recent, s-au înregistrat mai multe sesizări din partea agenților economici referitoare la activitatea marketurilor din zona Vama Veche, care funcționează după ora 24.00. Aceștia au solicitat reglementarea orarului de funcționare, argumentând că un program non-stop nu este benefic pentru comunitatea locală.
În cadrul ședinței Consiliului Local din 23 februarie 2017, a fost discutat proiectul de hotărâre privind organizarea și desfășurarea activităților comerciale și a serviciilor de piață în Comuna Limanu. Primarul a menționat că agenții economici din Vama Veche au exprimat dorința ca marketurile din zonă să nu aibă program non-stop, susținând astfel reglementarea orarului de funcționare.
Hotărârea adoptată, cu numărul 24, a fost contestată, iar soluția inițială a fost atacată cu recurs la Curtea de Apel. Această situație evidențiază preocupările comunității locale și necesitatea de a găsi un echilibru între activitatea comercială și nevoile cetățenilor.