Evenimentul Final al Proiectului „Educație prin Șah” în Constanța
Etapa finală a proiectului „Educație prin Șah” a avut loc în aer liber la Constanța, adunând peste 300 de copii dedicați sportului minții. Printre participanți s-au numărat și sportivii legitimați la CSM Constanța, care au obținut rezultate remarcabile, evidențiind efortul și pasiunea lor.
Rezultate pe Podium
Clasamentele au fost următoarele:
- Ion Matei Ștefan – Locul I, clasa a II-a, băieți – Școala Gimnazială Nr. 40 „Aurel Vlaicu”
- Alexandra Georgescu – Locul I, clasa a III-a, fete – Școala Gimnazială Nr. 12 „B.P. Hașdeu”
- Darius Tuzlaru – Locul I, clasa a IV-a, băieți – Școala Gimnazială Nr. 24 „Ion Jalea”
- Maria Magdalena Curcă – Locul I, clasele V–VI, fete – Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu”
- Criveanu Maria – Locul I, clasa a X-a, fete – Colegiul Național „Mircea cel Bătrân”
- Maria Toma – Locul II, clasele V–VI, fete – Liceul Teoretic „Ovidius”
- Bari Yunus – Locul III, clasa a III-a, băieți – Școala Gimnazială Nr. 1, Valu lui Traian
Performanțele Sportivilor CSM Constanța
Sportivii CSM Constanța au avut prestații notabile, obținând premii care recompensează devotamentul lor pentru șah:
- Toma Cristian – Locul IV, clasa a III-a, băieți – Școala Gimnazială Nr. 23 „Constantin Brâncoveanu”
- Radu Ciurea – Locul IV, clasele VII–VIII – Școala Gimnazială Nr. 1, Valu lui Traian
- Pavel Mircea – Locul VI, clasa a IV-a, băieți – Școala Gimnazială Nr. 23 „Constantin Brâncoveanu”
- Esna Mustafa – Locul VI, clasele V–VI, fete – Școala Gimnazială Nr. 39 „Nicolae Tonitza”
- Vladimir Ivașcu – Locul VI, clasa a II-a, băieți – Școala Gimnazială Nr. 30 „Gheorghe Țițeica”
- Sara Lazăr – Locul VII, clasele V–VI, fete – Școala Gimnazială „George Enescu”, Năvodari
- Eric Mirică – Locul VII, clasa a III-a, băieți – Școala Gimnazială Nr. 43 „Ferdinand”
- Cezar Ploșniță – Locul XIV, clasa a III-a, băieți – Școala Gimnazială Nr. 39 „Nicolae Tonitza”
- Vasile Vladimir Marian – Locul XVIII, clasa I, băieți – Școala Gimnazială „George Enescu”, Năvodari
Despre Programul „Educație prin Șah”
Programul „Educație prin Șah” are ca scop integrarea învățării jocului de șah cu dezvoltarea abilităților cognitive, sociale și emoționale ale copiilor. Prin activități regulate și creative, acest proiect le oferă micuților un cadru plăcut pentru a învăța, exersându-și gândirea logică și încrederea în sine, învățând în același timp să respecte pe ceilalți.
Atmosfera Evenimentului
Atmosfera a fost una relaxată, plină de emoție și bucurie. Copiii s-au distrat jucând șah, reîntâlnindu-se, râzând și competiționând, trăind o zi memorabilă pentru mulți dintre ei. Pentru acești copii, șahul face parte din copilăria lor, iar fiecare clasare este o reușită, rezultatele reflectând ore de studiu, antrenamente și muncă asiduă. În șah, nu există înfrângeri, ci doar lecții valoroase și pași înainte.
Contribuția Antrenorului
Performanțele copiilor de la CSM Constanța sunt rezultatul îndrumării dedicate a antrenorului Iulian Mihailov, care îi susține cu profesionalism și răbdare. Sub conducerea sa, secția de șah a devenit un club puternic, recunoscut pentru pregătirea tinerelor generații.
Felicitări și Perspective Viitoare
Felicitări tuturor sportivilor, antrenorului și părinților! Proiectul „Educație prin Șah” continuă să se dezvolte frumos în Constanța, oferind oportunități valoroase pentru viitorul copiilor.
Performanța remarcabilă a tânărului șahist Henry Tudor
Henry Tudor, un tânăr talentat din cadrul secției de șah a CSM Constanța, a realizat o performanță deosebită la Grand Prix București 2025, eveniment considerat cel mai mare turneu din istoria României. Acest rezultat evidențiază nu doar abilitățile sale strategice, ci și eforturile continue depuse de către echipa de la CSM Constanța.
Reușita sa este o dovadă că viitorul aparține celor care au curajul de a gândi pe termen lung și de a acționa cu determinare, pas cu pas, mutare cu mutare. Munca depusă de antrenori și de toți cei implicați în dezvoltarea tinerelor talente este esențială pentru afirmarea acestora pe scena competițională.