Șase state membre ale Uniunii Europene solicită Comisiei Europene abandonarea propunerii de interzicere a vânzării automobilelor cu motoare termice până în 2035.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Lideri europeni solicită relaxarea normelor privind emisiile vehiculelor

Un grup format din șase lideri ai statelor membre ale Uniunii Europene, printre care se numără și premierul Italiei, Giorgia Meloni, a adresat o solicitare Comisiei Europene pentru a propune o relaxare a reglementărilor comunitare referitoare la emisiile vehiculelor. Această inițiativă vine în contextul unei interdicții de facto asupra vânzării mașinilor dotate cu motoare cu ardere internă, planificată pentru a intra în vigoare la mijlocul decadelor viitoare.

În 2022, Uniunea Europeană a decis că, începând cu anul 2035, vehiculele noi vândute în cadrul blocului comunitar nu vor mai avea voie să emită dioxid de carbon (CO2). Aceasta înseamnă că nu vor mai putea fi înmatriculate mașini noi echipate cu motoare cu ardere internă.

Grupul de premieri, care include și pe Donald Tusk din Polonia, a cerut ca revizuirea viitoare a normelor UE să permită continuarea comercializării modelelor hibride plug-in, a celor cu autonomie extinsă și a vehiculelor care utilizează tehnologia celulelor de combustibil chiar și după anul 2035. Această solicitare a fost transmisă în cadrul unei scrisori adresate președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

„Ne aflăm într-un moment crucial, atât pentru industria auto din UE, cât și pentru acțiunile legate de schimbările climatice. Este esențial să ne atingem obiectivele climatice fără a compromite competitivitatea, deoarece nu există nimic ecologic într-un deșert industrial”, afirmă cei șase lideri în scrisoare.

Scrisoarea a fost semnată și de premierul slovac Robert Fico și premierul ungar Viktor Orban, având ca scop influențarea eforturilor Comisiei de a oferi mai multă flexibilitate sectorului auto european. De asemenea, prim-ministrul ceh Petr Fiala și premierul bulgar Rosen Zhelyazkov s-au alăturat acestei cereri.

Italia și Germania luptă, de asemenea, pentru a reduce impactul interdicției imediate a Uniunii Europene asupra vânzărilor de vehicule noi cu motoare cu ardere internă. Aceste țări caută să-și protejeze industriile auto de concurența chineză, de scăderea cererii pentru vehicule electrice și de tarifele comerciale impuse de SUA.

În același timp, costurile ridicate ale energiei și ale forței de muncă din Europa determină producătorii auto să reducă locurile de muncă și să redirecționeze investițiile în alte regiuni. În contrast, Guvernul francez a pus accent pe o „preferință europeană” pentru vehiculele electrice, în încercarea de a preveni pierderile de locuri de muncă.

Companii auto precum Stellantis, Volkswagen și Renault caută clarificări cu privire la viitorul interdicției, în timp ce analizează planuri de investiții de miliarde de euro. „Aplicarea deplină a principiului neutralității tehnologice este esențială; nu există o soluție universală pentru decarbonizare, iar impunerea unei singure soluții tehnologice limitează inovația și competiția”, conchid cei șase lideri în scrisoarea lor, datată 4 decembrie.

Pe 10 decembrie, Executivul comunitar urmează să prezinte un pachet de propuneri în cadrul revizuirii programate a regulamentului UE referitor la emisiile de carbon din industria auto.

Etichete:
Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *