Situație critică la Mereni: Bugetul local nu a fost aprobat, iar administrația nu poate achita datoriile și salariile angajaților.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Probleme financiare în comuna Mereni

Administrația locală din comuna Mereni se confruntă cu o situație fără precedent, deoarece, deși anul se apropie de sfârșit, bugetul local nu a fost încă aprobat. Această problemă este extrem de gravă, întrucât neînțelegerile dintre consilierii locali au paralizat activitatea Primăriei, care acum se confruntă cu datorii către bugetul de stat și se află în imposibilitatea de a plăti salariile angajaților săi.

Pentru a debloca această situație, primarul a anunțat că a solicitat intervenția instanței pentru a dizolva Consiliul Local, iar termenul de judecată este stabilit pe 3 noiembrie. Cazul a ajuns și în atenția Prefecturii Constanța, unde au avut loc discuții între primar, liderul opoziției și prefect, însă fără a se ajunge la un rezultat concret.

Impactul lipsei bugetului local

În absența bugetului local, Primăria nu poate accesa fondurile din Trezorerie și nu este capabilă să deruleze niciun proiect. Primăria Comunei Mereni se află într-o situație tensionată, iar neînțelegerile dintre consilierii locali continuă să afecteze activitatea administrației, lăsând-o incapabilă să își achite datoriile și salariile.

Primarul comunei, Dumitru Guriță, a declarat că a apelat la toate instituțiile competente pentru a rezolva situația, iar în lipsa unui răspuns clar, a decis să se adreseze instanței pentru dizolvarea Consiliului Local. „Nu s-a votat bugetul pentru anul 2025 nici până în prezent. Angajații Primăriei nu și-au primit salariile la timp, iar asistenții personali așteaptă plata de aproximativ patru luni. Dacă nu se aprobă bugetul în următoarea ședință, suntem nevoiți să ne oprim activitatea. Nu am de unde să scot banii. Avem fonduri de la bugetul de stat, dar nu le putem folosi”, a afirmat primarul Guriță.

Datorii și dificultăți administrative

Primăria Comunei Mereni figurează pe lista instituțiilor publice care au o datorie de 93.461 de lei către ANAF. Primarul a subliniat că „Primăria Mereni a încheiat anul 2024 fără datorii. De când sunt primar, am achitat toate obligațiile către stat și nu am dorit să critic administrația anterioară”. De asemenea, edilul a solicitat ajutorul Trezoreriei pentru deblocarea cotelor defalcate din impozitul pe venit, dar fără succes.

Fără bugetul aprobat, Primăria nu poate accesa fondurile necesare și nu poate implementa proiecte locale, afectând astfel nu doar funcționarea instituției, ci și bunăstarea cetățenilor. „Din păcate, ambițiile fiecărui consilier ne costă scump. Nu avem microbuzul școlar funcțional, nu avem bani să-l reparăm, iar asistenții sociali și angajații Primăriei nu și-au primit salariile. Am informat toate instituțiile competente. Avem bani pentru proiecte, dar sunt blocați în Trezorerie. Primăria nu ar fi ajuns aici dacă bugetul ar fi fost votat la timp. De când sunt primar, nu am reușit să zugrăvesc o școală sau o grădiniță”, a adăugat primarul.

În ciuda dificultăților întâmpinate, primarul Guriță speră ca în următoarea ședință a Consiliului Local bugetul să fie aprobat, pentru a relua activitatea Primăriei. „Nu mai vreau să mă cert cu consilierii locali. Am nevoie de o soluție pentru a avansa”, a concluzionat acesta.

Discuții privind aprobarea bugetului

Primarul a declarat recent că a avut o întâlnire săptămâna trecută cu reprezentanții autorităților, în cadrul căreia s-a discutat despre aprobarea bugetului în ședința următoare. Conform acestuia, există șanse semnificative ca bugetul să fie validat.

Termen limită la Tribunalul Constanța

Pe 3 noiembrie este programat un termen la Tribunalul Constanța, iar primarul a subliniat că instituția se confruntă cu datorii, menționând totodată că sumele necesare se află în Trezorerie.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *