Terminalul de pasageri de la Mihail Kogălniceanu, aproape complet: turnul de control va necesita timp suplimentar pentru finalizare.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Aprobat Programul de Dezvoltare a Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța

Guvernul a adoptat acum doi ani și jumătate un program strategic destinat dezvoltării infrastructurii Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu din Constanța, care trebuie să fie adaptată până în 2030 la noile tipuri de aeronave, atât civile cât și militare. În mai 2023, a fost semnat contractul pentru dezvoltarea terminalului, a turnului de control și a parcării aferente aeroportului. Lucrările au avansat, noul terminal fiind finalizat în proporție de 99%, în timp ce la turnul de control stadiul este de 70%.

Reprezentanții aeroportului au subliniat că noul terminal se află în etapa de testare și că se desfășoară lucrări de consolidare a turnului de control. De asemenea, au anunțat că termenul de implementare a proiectului a fost extins până la 31 decembrie 2026.

„Prelungirea proiectului a fost necesară din cauza unor lucrări suplimentare, care au fost impuse de adaptarea la noile cerințe Schengen, având în vedere necesitatea alinierii infrastructurii la standardele de securitate și control la frontieră; consolidarea turnului de control existent, ca urmare a expertizelor tehnice care au evidențiat un risc seismic semnificativ; actualizarea soluțiilor tehnice pentru a respecta normele europene în vigoare privind siguranța, eficiența energetică și digitalizarea infrastructurii publice”, au declarat reprezentanții aeroportului.

„Intenția noastră este ca, până la sfârșitul anului în curs (2025), să dăm în exploatare operațională terminalul de pasageri, iar lucrările la turnul de control să continue în paralel, fără a afecta fluxurile operaționale”, au adăugat aceștia.

Referitor la investiție, aceasta constă într-o extensie a clădirii, situată în continuarea terminalului existent, incluzând furnizarea, montarea și punerea în funcțiune a echipamentelor necesare. Proiectul vizează operarea simultană a 400 de pasageri pentru plecări și sosiri în orele de vârf. Cele două terminale vor fi clădiri structurale independente, iar în prezent, aeroportul funcționează cu un singur terminal capabil să acomodeze un maxim de 1.000 de persoane pe oră.

Extinderea terminalului existent este un element cheie în dezvoltarea Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu și în creșterea traficului de pasageri. Aceasta este esențială pentru implementarea conceptului de nod de tranzit în cadrul aeroportului, facilitând legăturile între zboruri cu diverse destinații.

Printre obiectivele urmărite se numără:

  • optimizarea organizării serviciilor aeroportuare;
  • îmbunătățirea infrastructurii și reducerea fragmentării;
  • adaptarea serviciilor aeroportuare la nevoile în continuă schimbare ale populației;
  • creșterea satisfacției și siguranței pasagerilor;
  • adaptarea la noile standarde de echipamente;
  • asigurarea funcționării sustenabile și cost-eficiente pe termen mediu și lung;
  • îmbunătățirea condițiilor de muncă ale personalului aeroportuar.
Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *