Vacanță de vis transformată în coșmar financiar
O vacanță relaxantă în Maroc s-a transformat pentru un bărbat de 63 de ani într-un adevărat coșmar financiar. La întoarcerea acasă, acesta a fost șocat să găsească o factură exorbitantă de la operatorul de telefonie mobilă Orange, în valoare de peste 37.000 de euro, datorată depășirii traficului de date mobile.
Dominique, un proprietar de magazin, s-a trezit cu o factură uriașă de 37.737 de euro pentru consum excesiv de date mobile. „31.000 de euro în patru ore, e absurd!”, a declarat el. Conform informațiilor, cea mai mare parte a sumei a fost acumulată în noaptea de 2 mai, între orele 3:39 și 6:34, când a fost tarifat continuu cu pachete de câte 225 de euro. „Toată noaptea, între 3 și 6 dimineața, am fost debitat cu 250 de euro la fiecare două minute. Este halucinant! Pot munci ani întregi ca să câștig acești bani”, a mai spus Dominique Lefèvre.
El susține că și-a ajustat abonamentul pentru roaming înainte de plecare și că nu a utilizat telefonul în noaptea în care a primit factura uriașă. Bărbatul crede că este vorba fie despre o eroare, fie despre un atac cibernetic. Deși operatorul l-a notificat prin SMS despre depășirea traficului, Dominique afirmă că a descoperit mesajele abia după ce s-a trezit.
Reacția operatorului de telefonie
Operatorul Orange are o altă versiune a întâmplării. Într-un comunicat, compania susține că Lefèvre ar fi validat singur depășirea consumului, primind nu mai puțin de 16 SMS-uri de avertizare. „Serviciul nostru de prevenție a făcut tot ce era necesar pentru ca clientul să fie informat”, au transmis reprezentanții companiei, considerând astfel factura justificată.
O soluție temporară
După numeroase discuții tensionate cu Orange, situația s-a rezolvat. Compania a redus factura la 500 de euro și i-a reconectat serviciile de telefonie și internet. Totuși, operatorul insistă că nu a existat nicio breșă de securitate sau defecțiune în rețea.